2021年8月3日火曜日

Pre-TOEFL Writing High school uniform - revised -

Summer 6  Writing Topic

Many highs schools in various countries make their students wear uniforms on campus, but there are other high schools with allow their students to wear whatever clothes they like within certain limits. Using specific examples and reasons, discuss these policies. Which do you think is the better policy?

様々な国の多くの高校が学内で学生に制服を着させるが、特定の制限内で何でも好きな服を着ることを許す高校もある。具体的な例や理由を使ってこれらの方針について述べてください。どちらがよりよい方針だと思いますか?

 

 

Let’s Think 考えてみよう

There are two tasks to do for this writing topic. このライティングの課題にはすることが二つある。

Task 1: To discuss the two policies regarding dress codes of high school 高校の服装規定に関する二つの方針の議論

Task 2: To decide which is the better policy より望ましい方針の決定

 

Hints for Points 要点のヒント

Task 1: To discuss the two policies regarding dress codes of high school 高校の服装規定に関する二つの方針の議論

About uniform policy 制服方針について

1.     Making students wear the same clothes is treating students equally and is based on the idea that students in the uniform act uniformly. 学生に同じ服を着させることは学生を平等に扱うことであり、制服を着た学生達は均一に行動するという考えに立脚する。

2.     Uniforms may be supposed to nurture a sense of belonging. 制服は帰属意識を育成すると思われているかもしれない。

3.     The uniform serves as a protection as well as a marker for monitoring. 制服は監視用の印同様に保護として役立つ。

4.     The policy to make students wear uniform might also intend to prevent students from being interested in fashion and other matters of little relation to studies. 学生に制服を着させる方針は学生が勉強以外のことに興味を持つことを妨げることも意図しているかもしれない。

 

About no uniform policy 制服無しの方針について

1.     This policy assumes that high school students are old enough to be able to choose what to wear for the day. この方針は高校生はその日に何を着るか選ぶことができる位十分に大人であると想定している。

2.     No uniform policy allows students to have freedom, independence, and individuality.

制服無しの方針は学生に自由・独立・個性を許す。

3.     The policy could be to reduce economic burden of the students. その方針は学生の経済的負担を軽減する為かもしれない。

4.     Uniform does not have much specific function like those of lab coats or gym clothes. Thus, the policy is a reflection of the fact that uniform is not a necessity in education. 制服には実験用白衣や体操着のような特化した機能がない。従って、この方針は制服が教育において必需品ではないという事実の反映である。

 

Task 2: To decide on the better policy より望ましい方法の決定

Choosing uniform制服を選ぶ

1.     Wearing a uniform saves time for more productive activities than choosing what to wear.

制服を着ることによって着るものを選ぶよりも生産的な活動に使う時間を節約できる。

2.     Unlike university, high school should exercise restrictions on freedom. 大学と違い高校は自由に制限をかけるべきだ。

 

Choosing plain-clothes 私服を選ぶ

1.      It is natural for high school students to be free from protection of uniforms, as they are half adults.

高校生は半分大人なので制服による保護から自由になるのが当然だ。

2.      Wearing jeans and T-shirts make students relax. ジーンズとTシャツを着ることによって学生はリラックスする。

 

Sample Essay Structure 構成例

Introduction = OutlineAlthough it might not be so much a policy as a custom, to make high school students wear uniform is not a preferable practice.

Point 1In terms of productivity, plain-clothes are more effective than uniform because of relaxation and change.

Point 2In terms of moral, various facts show that uniform has nothing to do with it.

Point 3The merits that uniform can have such as promoting solidarity of the students can be provided by other items like school badge.

Conclusion = Wrap-upIf the school uniform manufacturers integrated themselves to make a variety of lines of inexpensive high school fashion, high schools would find no reason to force students to wear uniforms.

【導入=概要】方針というよりは風習なのかもしれないが高校生に制服を着させるのは好ましい慣例ではない。

【要点1】生産性の点では、リラックスと変化により私服の方が制服より効果的だ。

【要点 2】風紀の点では、様々な事実により制服は風紀と何の関係もないことが分かる。

【要点3】団結の促進のような制服の利点はスクールバッチのような他の品物によって達成することが可能だ。

【結論=まとめ】もし制服製造業者が統合して様々な種類の安価な高校生ファッションを作ったら、高校は制服を強制する理由が無くなるだろう。

 

Your Sample Essay Structure

Introduction = Outline

Point 1

Point 2

Point 3

Conclusion = Wrap-up

 

Sample Paragraph Developments 段落展開例

A.      Main IdeaAt least in public schools, to make students wear uniforms violates freedom.

Supporting DetailsUniforms are used to unify the group, whose members are supposed to act in the same way. Organizations in which control is indispensable such as military or jail have uniforms. When students are required to wear a uniform, they are expected to behave in the way and follow whatever their teachers say.

ConclusionI do not think such unification is unnecessary for today’s high school students living in the free world.

【主張】少なくとも公立では学生に制服を着せさせるのは自由の侵害だ。

【詳細】制服は集団の統一に使われ、集団の構成員は同じように行動するものとみなされる。軍隊や刑務所など統制が必須の組織は制服がある。学生が制服を着ることを要求されると教師の言う事には何でも従うように行動することを期待される。

【結論】その様な統一は、自由な世界に生きている現在の高校生には不必要だと思う。

 

B.      Main IdeaUniform contributes to fairness.

Supporting DetailsThis is because uniforms can prevent wealth gap from being revealed. Under the no-uniform policy, rich students naturally will come to school in expensive, stylish clothing, and poor students keep wearing what they can afford for years. This difference can lead to separation, discrimination and even bullying. Students may not show such problems on the surface, but according to a professor, school is a closed space where even the smallest difference can make one ostracized.

ConclusionTill they go to university and acquire freedom to escape from belligerence, high school students, especially the vulnerable ones, need to be protected from it by being in the same clothes with those of others.

【主張】制服は公正さに貢献する。

【詳細】制服は貧富の差が暴露されるのを防ぐ。制服がない方針では裕福な学生は当然高価で上品な服を着て来るのに貧乏な学生は買えるものを何年も着続けるだろう。この差は分離や差別、そしていじめにさえつながる可能性がある。学生たちは表面上そんな問題は見せないかもしれないが、ある教授によれば学校はほんの小さな違いで学生が仲間外れになる閉鎖空間だ。

【結論】大学に進学し敵対心から逃れる自由を獲得するまで、高校生、特に弱者は他の学生と同じ服を着ることによって敵対心から守られる必要がある。


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。