Writing Topic
Suppose you had a
chance to take a two-week trip to a foreign country. What country would you
most wish to visit? 外国に2週間の旅行をする機会があったとしてください。どの国を一番訪れたいですか?
☆Let’s think
考えてみよう
1.
Name countries you would like to visit according to your
interests.
興味に従って訪れてみたい国を挙げよう。
e.g. 例
1) English
study―America, England, Canada, etc. 英語の勉強―アメリカ、イギリス、カナダ等
2) food―Italy,
Spain, China, etc. 食べ物―イタリア、スペイン、フランス、中国等
3) ancient
history―Egypt, China, India, etc. 古代の歴史―イギリス、中国、インド等
4) animals―Australia,
Brazil, Kenya, etc. 動物―オーストラリア、ブラジル、ケニア等
5)
familiarity―homestay, study abroad, living as an expatriate family 既知―ホームステイ、留学、駐在員の家族として滞在
2.
Narrow down choices based on realistic or personal reasons.
現実的または個人的な理由に基づいて選択肢を狭めよう。
1) safety 安全性 2) cost 費用 3) time constraint (two weeks) 時間制限(2週間)
☆Sample Essay
Structure 構成例
【Introduction = Outline】If I had two weeks to visit a foreign country, I would like to visit
Indonesia because I have studied the Indonesian language, and it has many
places to visit.
【Point 1】I would like to spend
some time in the country whose language I have studied. e.g. colloquial language
【Point 2】Indonesia is an
attractive country with diverse living traditional cultures and many
magnificent structures. e.g. Borobudur,
Balinese dance, etc.
【Follow-up】As a Japanese, I would not be able to be a
totally happy tourist in this country because Japan occupied Indonesia for a
while in the past. However, this may make the visit all the more meaningful if
I carefully communicate with the people there.
【Conclusion = Wrap-up】I would like to deepen my understanding of the society and the language of
Indonesia, whose language I studied in school, by traveling there.
【導入=概要】もし外国を訪れるために2週間あったら、インドネシア語を学んだのと多くの訪れる場所があるのとでインドネシアを訪れたい。
【要点 1】学習した言語の国で過ごしてみたい。 例: 日常語
【要点 2】インドネシアは生きている多様な伝統文化と多くの壮麗な建築物のある魅力的な国だ。 ボロブドゥール、バリ舞踏等
【補足】日本は過去にしばらくインドネシアを占領したので日本人としてこの国では完全に幸せな旅行者にはなれないだろう。しかし、現地の人々と注意深く意思疎通を行うならば、このことにより訪問はより一層意味深くなるだろう。
【結論=まとめ】旅することによって、学校で言語を学んだインドネシアの社会と言語の理解を深めたい。
Your Sample Essay Structure
【Introduction = Outline】
【Point 1】 e.g.
【Point 2】 e.g.
【Point 3 / Follow-up】 e.g.
【Conclusion = Wrap-up】
☆Sample Paragraph Development
【Main Idea】I would like to spend some time in the country whose language I have
studied.
【Explanation】I have learned
English for several years by attending school. I have also tried to practice
the language by using it. However, I do not have many opportunities to speak English
in my country. Also, I have noticed that native speakers do not always speak
like text book. They speak colloquial languages, and they have accents. Two
weeks is not long enough to master the language, but getting the feel of it can
be done.
【Wrap-up】Thus, I think I need to visit the country
where English is spoken.
【主張】自分の学んできた言語が話されている国で時間を過ごしたい。
【説明】学校に通って英語を数年間学んできた。また使うことによって練習をしようともしてきた。しかし。自分の国では英語を話す機会があまりない。また、ネイティブスピーカーは必ずしも教科書の様にはしゃべらないということに気付いた。口語を話すしなまりがある。2週間は言語習得に十分ではないが感じをつかむことは可能だ。
【まとめ】従って英語が話されている国を訪れる必要があると思う。
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