2021年8月24日火曜日

Pre-TOEFL Writing Suppose you had a chance to take a two-week trip to a foreign country. What country would you most wish to visit? - revised -

Writing Topic

Suppose you had a chance to take a two-week trip to a foreign country. What country would you most wish to visit? 外国に2週間の旅行をする機会があったとしてください。どの国を一番訪れたいですか?

 

 

Let’s think 考えてみよう

1.     Name countries you would like to visit according to your interests.

興味に従って訪れてみたい国を挙げよう。

e.g.

1) English study―America, England, Canada, etc. 英語の勉強アメリカ、イギリス、カナダ等

2) food―Italy, Spain, China, etc. 食べ物イタリア、スペイン、フランス、中国等

3) ancient history―Egypt, China, India, etc.  古代の歴史イギリス、中国、インド等

4) animals―Australia, Brazil, Kenya, etc. 動物オーストラリア、ブラジル、ケニア等

5) familiarity―homestay, study abroad, living as an expatriate family 既知ホームステイ、留学、駐在員の家族として滞在

 

2.     Narrow down choices based on realistic or personal reasons.

現実的または個人的な理由に基づいて選択肢を狭めよう。

1) safety 安全性  2) cost 費用  3) time constraint (two weeks)  時間制限(2週間)

 

 

Sample Essay Structure 構成例                                                                                

Introduction = OutlineIf I had two weeks to visit a foreign country, I would like to visit Indonesia because I have studied the Indonesian language, and it has many places to visit.

Point 1I would like to spend some time in the country whose language I have studied.  e.g. colloquial language

Point 2Indonesia is an attractive country with diverse living traditional cultures and many magnificent structures.  e.g. Borobudur, Balinese dance, etc.

Follow-upAs a Japanese, I would not be able to be a totally happy tourist in this country because Japan occupied Indonesia for a while in the past. However, this may make the visit all the more meaningful if I carefully communicate with the people there.

Conclusion = Wrap-upI would like to deepen my understanding of the society and the language of Indonesia, whose language I studied in school, by traveling there.

【導入=概要】もし外国を訪れるために2週間あったら、インドネシア語を学んだのと多くの訪れる場所があるのとでインドネシアを訪れたい。

【要点 1】学習した言語の国で過ごしてみたい。  例: 日常語

【要点 2】インドネシアは生きている多様な伝統文化と多くの壮麗な建築物のある魅力的な国だ。 ボロブドゥール、バリ舞踏等

【補足】日本は過去にしばらくインドネシアを占領したので日本人としてこの国では完全に幸せな旅行者にはなれないだろう。しかし、現地の人々と注意深く意思疎通を行うならば、このことにより訪問はより一層意味深くなるだろう。

【結論=まとめ】旅することによって、学校で言語を学んだインドネシアの社会と言語の理解を深めたい。

 

Your Sample Essay Structure

Introduction = Outline

Point 1                                                            e.g.

Point 2                                                            e.g.

Point 3 / Follow-up                                                           e.g.

Conclusion = Wrap-up

 

 

Sample Paragraph Development

Main IdeaI would like to spend some time in the country whose language I have studied. 

ExplanationI have learned English for several years by attending school. I have also tried to practice the language by using it. However, I do not have many opportunities to speak English in my country. Also, I have noticed that native speakers do not always speak like text book. They speak colloquial languages, and they have accents. Two weeks is not long enough to master the language, but getting the feel of it can be done.

 Wrap-upThus, I think I need to visit the country where English is spoken.

【主張】自分の学んできた言語が話されている国で時間を過ごしたい。

【説明】学校に通って英語を数年間学んできた。また使うことによって練習をしようともしてきた。しかし。自分の国では英語を話す機会があまりない。また、ネイティブスピーカーは必ずしも教科書の様にはしゃべらないということに気付いた。口語を話すしなまりがある。2週間は言語習得に十分ではないが感じをつかむことは可能だ。

【まとめ】従って英語が話されている国を訪れる必要があると思う。


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。