Writing Topic
Consider the following statement. Parents and communities should play an
active role in improving the quality of education. Do you agree
or disagree with this idea? Support your response by including specific reasons
and examples.
☆Let’s
Think
1)
What is education? (What are the
examples of education?)
2)
How does education relate to parents and
communities?
3)
In what way can parents and communities
play a role in providing quality education?
☆Hints
for Points
Agree
1.
Parents and communities are the most
serious about providing quality education to their children.
e.g.
Education expenses account for approximately 40% of the household economy in the
case of Japan.
親や地域社会は子供に質の高い教育を提供することについて一番真剣だ。例
日本の場合教育費は家計の訳40%を占める。
2.
People in the community, rather than the
government, often know what should be taught at school, so their voices should
be reflected more in education.
e.g.
About 100 years ago, in Taisho era, merchants of the city of Osaka keenly felt
the need of language abilities in trading internationally and financed the
establishment of a language school for young merchants, which was nationalized
by the government after WWII and became Osaka University of Foreign Studies. 政府よりむしろ地域の人々の方がしばしば学校で教えるべきことを知っているので彼らの声が教育に反映されるべきだ。
例
約100年前の大正時代、大阪市の商人たちは国際的に貿易を行う際の外国語能力の必要性を強く感じ、若い商人たちのための語学学校の設立に資金提供した。この学校は第二次世界大戦後政府により国立化され大阪外国語大学となった。
3.
Mind development will be accelerated by
the help of the community. e.g. Some communities
have started learning support systems by volunteers and has improved
performances of children at school.
地域の援助により精神の発達が加速するだろう。
例
ボランティアによる学習支援制度を開始し子供の学校の成績を改善した地域がある。
Disagree
1.
Leaving education to specialists is the
best policy. The government has the department of education and trains
qualified professionals to provide a good education above a certain level. Tax
money is used for the purpose and thus parents and communities should express their
opinions about education as voters.
教育は専門家に任せるのが最善の策だ。政府は文部省を有し良い教育を提供するために資格のあるプロを訓練している。税金はそのために使われているのであり、従って親や地域社会は教育に関する意見を有権者として表明すべきだ。
2.
Influential entities such as powerful
men or religious organizations might retrogress the education.
e.g.
There are people who are against girls’ education.
権力者や宗教組織等の影響力のある存在が教育を逆行させるかもしれない。
例
女子教育に反対する人がいる。
☆Sample Essay Structure
A
【Introduction】It is important that
adults play an active role in improving the quality of education.
【Point 1】Parents and communities should make
efforts to revive the good part of traditional communal education that has been
disintegrating through modernization.
【Point 2】Mind development will be accelerated by
the help of the community.
【Counterargument-treatment】It is true that too
many cooks can spoil the broth as the saying goes, but it is the golden rule of
a good society that youngsters are to be supported by the adults that happen to
be around them, for education is the core of nurturing good citizens.
【Conclusion】Although they do not
have to be officious, adults in a community should care a little more about
their children.
【導入】教育の質を改善する点において大人が積極的な役割を果たすことは重要だ。
【要点1】近代化を通して崩壊してきている伝統的な地域の教育の良い部分を再生する努力を親と地域はすべきだ。
【要点2】地域の援助により精神の発達が加速されるだろう。
【反論処理】諺にあるように船頭多くして船山に登るというのは本当だが子供は偶然周りにいる大人が支えるべしというのが良い社会の黄金律だ。というのは教育は良い市民育成の核心だからだ。
【結論】おせっかいにならなくても良いが地域社会の大人たちは子供たちのことをもう少し構うべきだろう。
B
【Introduction】With caveats, I
agree with the statement that parents and communities should play an active
role in improving the quality of education.
【Merits】Adults can learn more about
child-rearing. Communication between pedagogues and parents will be better.
Also, financial aid from the community for education can increase.
【Concern 1】Ideology might overwhelm reality, and
children might be forced to follow unnecessary rules.
【Concern 2】The power structure among parents or in
the community can be reflected, and inequality may become greater.
【Conclusion】Active participation
of the adults in education is fundamentally good, but unless it is decided to what
extent parents and communities intervene education, adverse effects cannot be
avoided.
【導入】警告付きで親や地域社会が教育改善に積極的な役割を果たすべきだという発言に賛成する。
【利点】親は子育てについてより多く学べる。教育者と親の意思疎通が良くなる。また地域社会の教育に対する金銭的援助が増すだろう。
【憂慮1】イデオロギーが現実を圧倒し、子供たちが不要な決まりに従うことを強制されるかもしれない。
【憂慮2】親や地域社会の権力構造が反映され、不平等が増すかもしれない。
【結論】教育における大人の積極的参加は基本的に良いことだが、どの程度まで親や地域社会が教育に介入するのかを決めない限り逆効果は避けられないだろう。
Your Sample Essay Structure
【Introduction = Outline】
【Point 1】
【Point 2】
【Point 3 / Counterargument-treatment】
【Conclusion = Wrap-up】
☆Sample paragraph development
A
【Main Idea】Parents and communities
should make efforts to revive the good part of traditional communal education
that has been disintegrating through modernization.
【Explanation】In contact with the
West, my country Japan had to .give up the virtue of the traditional society
including sophisticated education for children and focus on education to make
Japan a powerful nation (until the end of WWII) or a strong economy (after
WWII). As a result, it suffers from social problems related to the young,
【Example】High rates of suicide of the young, feeling
of isolation, and indifference to the weak are some of the examples.
【Detail】This change has been going on for
generations, so adults often lack discipline.
【Follow-up】Education in traditional societies has
defects such as prejudice against women, but such defects are hard to wipe out
anyway and today’ s society is one which has lost the virtue and keeps the
vice. Thus, the system in which the community helps children to fit in the
society should be kept or revived.
【Wrap-up】 Social solidarity must be protected by
education conducted by the members of the society.
【主張】近代化を通して崩壊してきている伝統的な地域の教育の良い部分を再生する努力を親と地域はすべきだ。
【説明】西洋との接触の中で私の国日本は洗練された子供用の教育を含めた伝統社会の美徳を捨てて日本を強国にしたり(敗戦まで)経済大国にしたり(戦後)するための教育に集中してきた。その結果若者に関連する社会問題に苦しんでいる。
【例】高い若者の自殺率や孤独感、弱者への無関心などが例だ。
【詳細】この変化は何世代も続いているので大人がしばしばしつけを欠く。
【補足】伝統社会の教育には女性蔑視のような欠点もあるかそのような欠点はいつれにせよ根絶するのは困難であり現代社会はその美徳を喪失し悪徳を保った社会なのだ。よって地域社会が子供の社会適応を助けるシステムは保ち再生すべきだ。
【まとめ】社会の構成員によって行われる教育によって社会の団結を保護しなくてはならない。
B
【Main Idea】Mind development will be accelerated by
the help of the community.
【Explanation】Awareness and
cognition of children will be stimulated by the active involvement of the
community in education.
【Example】For example, the community can support education
after school, providing experiences crucial to mind development.
【More Specific Example】Adults can show children
importance of diligence, tell them community history, culture, and tradition,
or teach them wise ways of seeing things that are not taught in school. They
can also give children sense of security by interacting with them.
【Follow-up】Of course school curriculum aims at mind
development with regard to the children’s ages, but the good old way of nurturing
the young compensates for it.
【Conclusion】 Children will be
able to know who they are and be encouraged to be mature enough to positively
educate themselves if they are taken care of by adult members of the community.
【主張】地域の援助により精神の発達が加速されるだろう。
【説明】教育における地域の積極的参加により子供の意識と認識が刺激されるだろう。
【例】例えば地域社会は放課後の教育を支援し精神の発達にとって重要な経験を提供することができる。
【より具体的な例】大人は勤勉の重要性を示したり地域の歴史・文化・伝統を伝えたり学校で教えない賢明なものの見方を教えたりすることができる。また交流することにより子供たちに安心感を与えることもできる。
【補足】もちろん学校のカリキュラムは子供の年齢に従った精神の発達を目標としているが、若者を育てる古くからある良い方法はそれを補足する。
【結論】 地域の大人が世話をすれば子供は自分が何者か理解し積極的に自習するほど成熟するように励まされるだろう。
Your Sample Paragraph Development
【Main Idea】
【Explanation】
【Detail / Example in general】
【More Specific Detail / Example】
【follow-up】
【Wrap-up】
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