2023年12月18日月曜日

Pre-TOEFL Writing Teachers should have experiences of other jobs before becoming teachers.

Winter   Writing Topic

Do you agree or disagree with the following statement? Teachers should have experiences of other jobs before becoming teachers. Give specific reasons and examples to support your opinion.

以下の意見に賛成ですか反対ですか?教師は教師になる前に他の仕事の経験を積むべきだ。答えを支持するために具体的な理由と例を示してください。

 

 

Let’s Think  考えてみよう

When he was in jail as a political prisoner, Shoin Yoshida, who taught people who later played important roles in changing the regime, asked the other prisoners, including a woman, to be his teacher. This shows that Shouin thought that anyone can teach something to others and that life experience makes the person a good teacher. Then, a teacher may need to have some jobs before starting to teach. Why?

政治犯として投獄されていた時、吉田松陰(後に政体を変えるときに重要な役割を果たした人たちの教師)は女性を含む他の囚人たちに彼の教師になるよう頼んだ。これにより、誰でも他人に何か教えられるし、人生経験で人は良い教師になると松陰は考えていたことが分かる。なぜだろう?

 

 

Words and Expressions

1.     What a teacher teaches must be related to real life.

教師が教えることは現実の生活と関係がなくてはならない。

2.     Some people become teachers after they retire from their career.

キャリアを引退した後、教師になる人たちがいる。

3.     Social experience makes teachers can acquire expand their views and become well-rounded.

社会経験によって、教師は視野を広げ、博識になれる。

4.     Teachers should be given plenty of time to brush up their teaching skills by actually teaching children.

教師は、実際に子供たちを教えることによって自分の教授技術を磨く十分な時間を与えられるべきだ。

5.     Other occupations cannot afford to train people who are trained only to be a teacher.

結局教師になるために訓練を受ける人たちを訓練する余裕は、他の職業にはない。                         

 

 

Your Essay Structure  エッセイ構

Introduction = OutlineI do not agree with the statement that teachers should have experiences of other jobs before becoming teachers. There are three reasons and specific examples to support my opinion.

Point 1          

Point 2

Point 3

Conclusion = Wrap-upFor the reasons above, I do not think it is necessary for teachers to be immersed in jobs that are different from teaching.

 

 

Sample Paragraph Development  段落展開例

A.      Main IdeaWhat a teacher teaches must be related to real life, and experiences of having other jobs can help teachers give better lessons.

Reasons and ExamplesAs part of motivation for learning, teachers must connect what is written in the textbook to what students can relate to. Real life experience, especially those acquired from on-the-job training, makes it easier for teachers to come up with good introductions to the subjects. For example, if the teacher uses a safety device in a factory to teach a law in physics, the phenomenon related to the law will become more familiar. If teachers experience the job of other essential workers, they will be more passionate in teaching civics.

Wrap-upJob experiences are the best realia in teaching.

【主張】教師が教えることは現実生活と関係がなくてはならず、他の仕事をした経験は教師がよりよい授業をする助けとなり得る。

【理由・具体例】学習の動機付けの一環として、教師は教科書に書かれたことを生徒が関連付けることのできることと結び付けなくてはならない。実生活の経験、特に実地訓練から獲得した経験は、教師が科目の良い導入を思いつくことを容易にする。例えば、もし教師が物理の法則を教えるときに、工場の安全装置を使えばその法則に関連する現象はより身近になるだろう。もし教師たちが、他のエッセンシャル・ワーカーの仕事を経験したら、公民を教えるときにより情熱的になるだろう。

【まとめ】仕事の経験は教えるときの最善の実物教材なのだ。

 

B.      Main IdeaTeaching skills develop mainly through teaching, not having other jobs.

Reasons and ExamplesThe best teachers of teachers are students. By actually preparing for the class, teaching in class, seeing the reactions of the students, and observing their achievement as feedback, teachers learn how to teach better.

Wrap-upTherefore, doing other jobs before starting their teaching career, just delays this process.

【主張】教授技術は、他の仕事をすることではなく、思の教えることを通して発達する。

【理由・具体例】教師の最善の教師は生徒達であり、実際に授業の準備をし、クラスで教え、生徒の反応を見、そしてフィードバックとして生徒の達成を観察することにより、教師はよりよく教える方法を学ぶ。

【まとめ】。従って、教師の仕事を始める間あえに他の仕事をすることはこの過程を遅らせるに過ぎない。

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。