2020年4月5日日曜日

Pre-TOEFL Writing Teachers should have experiences of other jobs before becoming teachers.


Writing Topic
Do you agree or disagree with the following statement? Teachers should have experiences of other jobs before becoming teachers. Give specific reasons and examples to support your opinion.
次の発言に賛成ですか反対ですか?教師は教師になる前に他の仕事の経験があるべきだ。自分の意見を支持する具体的な理由や例を挙げて下さい。


Let’s Think
If a teacher has experiences of other jobs, the teacher has done more than one jobs other than teaching. Are these experiences related to teaching? How are they related? What is important to be a teacher?
もしある教師が他の仕事の経験がる場合、その教師は教えること以外に二つ以上の仕事をしたことがある。これらの経験は教えることと関連していますか?それらはどのように関連していますか?教師であるためには何が重要ですか?


Hints for Points  要点の為のヒント
Reasons for Agreement 賛成の理由
1.    Teachers who have had other jobs are good at connecting the subject and the reality.
他の仕事をしてきた教師たちは科目と現実を結びつけるのが上手だ。
2.    Teachers who have worked in other work places know basics of work.
他の職場で働いたことのある教師は仕事の基本を知っている。
3.    People who have been in many different industries have wider views.
多くの様々な業界にいた人たちはより広い視野がある。

Reasons for Disagreement  反対の理由
1.    The answer depends on the subject the teacher teaches.
答えはその教師が教える科目による。
2.    It is common that people start their career right after they graduate from school.
卒業直後にキャリアを開始するのが一般的だ。
3.    Having done other jobs means having less experience in teaching.
他の仕事をしてきたということは教える経験が少ないことを意味する。


Sample Essay Structures エッセイ構成例
Sample 1 1
Introduction = OutlineI think teachers should have experiences of other jobs before becoming teachers.
Good Point 1Teachers with work experience can work professionally right after they are employed.
Good Point 2Those who have seen the real world can give good examples.
Counterargument-treatmentTeachers who did not start teaching right after graduation may not have enough skills for teaching, but everyone is a beginner at something. Moreover, such teachers are rich in resources from other jobs.
Conclusion = Wrap-upTherefore, it is necessary for teachers to have experiences of other jobs.
【導入=概要】教師は講師になる前に他の仕事の経験をすべきだと思う。
【家族や友達】仕事の経験がある教師は雇用された直後にプロらしく働くことができる。
【自分の経験】実社会を見てきた人は良い例を挙げることができる。
【自分の好み】卒業後すぐに教えることを始めなかった教師は教える技術が十分でないかもしれないが、誰でも初めは初心者だ。更にそのような教師は他の仕事からの資源に富んでいる。
【結論=まとめ】故に、教師は他の仕事の経験があることが必要だ。

Sample 2 2
Introduction = OutlineIt is unnecessary for teachers to have experiences of other jobs.
ExpertiseTeachers should concentrate on their studies and become experts of the subject they teach.
TimingTo strike the iron while it is hot, teachers should start teaching while they are young.
Why Benefits Do Not MatterTeachers with experiences with other jobs can give useful information to students, but teachers without them can also provide new insights out of their life experience.
Conclusion = Wrap-upFor these reasons, I do not think that teachers should have experiences of other jobs before becoming teachers.
【導入=概要】教師が他の仕事を経験することは不必要だ。
【専門性】教師は教える科目の専門家になるべきだ。
【タイミング】鉄を熱いうちに打つために、教師は若いうちに教え始めるべきだ。
【利点が重要でない理由】他の仕事のある教師は役に立つ情報を生徒に与えられるが、それらがない教師も人生経験から新しい洞察を提供することができる。
【結論=まとめ】これらの理由から、教師は教師になる前に他の仕事の経験があるべきだとは思わない。

Your Sample Essay Structure
Introduction = Outline
Point 1
Point 2
Point 3
Conclusion = Wrap-up


Sample Paragraph Development 段落構成例
Sample 1 1
Main IdeaSense of reality is important in learning. Teachers who have had other jobs are good at connecting the subject and the reality.
Supporting DetailsThey have actually gone through many situations that are related to what is written in textbook, so they can help students understand the point in the class content well. For example, a teacher who has worked in some financial companies can teach economics with many different examples in real economic situations.
ConclusionStudents can enjoy the class and learn a lot with such a teacher.
【主張】学習においては現実感が重要だ。他の仕事をしてきた教師は科目と現実を結びつけるのが上手だ。
【詳細】彼らは教科書に書かれていることに関連する多くの状況を実際に経験してきている。だから彼らは授業内容の要点を生徒が理解するのを助けることがうまくできる。例えば、いつくかの金融会社で働いてきた教師は実際の経済状況の中の多くの様々な例を使って経済学を教えることができる。
【結論】生徒はそのような教師と一緒に授業を楽しみ多くを学習することができる。

Sample 2 2
Main IdeaThe answer depends on the subject.
Supporting DetailsNot all teachers need to have experiences with other jobs. For example, teachers of social studies should know a lot about society. On the other hand, a math or science teacher can teach the subject without knowing anything about other jobs. Rather, it is important that the teacher love the subject and have deep understanding of it.
ConclusionHence, teachers do not always have to have experiences with other jobs.
【主張】答えは科目による。
【詳細】すべての教師が他の仕事の経験がある必要はない。例えば、社会科の先生は社会について多くを知っているべきだ。一方、数学あるいは科学の教師は他の仕事について何も知らずにその科目を教えることができる。むしろ、その教師がその科目を愛していて、それについて深い理解があることが重要だ。
【結論】ゆえに、教師は必ずしも他の仕事の経験がなくてはならないことはない。

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。