2020年3月5日木曜日

60-word Writing Has the development of information technology, such as the Internet and smartphones, made our life better?

Has the development of information technology, such as the Internet and smartphones, made our life better?

Thesis 主張
1.    The development of information technology has made our life better.
2.    The development of information technology has not made our life better.
3.    In general, the development of information technology has made our life better.

Reasons 理由
1.    Thanks to the Internet, we can get more information than before.
2.    We can also research much faster than before.
3.    The smartphone allows us to make phone calls anywhere, anytime.
4.    We can do many things with our smartphone.
5.    For example, we can take pictures and send messages with a smartphone.

1.      The Internet and smartphones cause many problems.
2.      Some people are involved in internet crimes. Other people become addicted to online games.
3.      Also, we do not work hard anymore.
4.      The copy-and-paste function has made us lazy.

Conclusion 結論
1.    Therefore, the information technology has made our life better.
2.    In conclusion, although there are some problems, the information technology has made our life better.
3.    It is not certain that the information technology has made our life better.


テスト


1       インターネットやスマートフォンの様なITの発達は私たちの生活をより良いものにしてきましたか?
2       ITの発達は私たちの生活をより良いものにしてきた。
3       ITの発達は私たちの生活をより良いものにして来なかった。
4       一般的に、ITの発達は私たちの生活をより良いものにしてきた。
5       インターネットのおかげで以前より多くの情報を得ることができる。
6       また、以前より速く研究することもできる。
7       スマートフォンはいつでもどこでも電話をすることを可能にする。
8       スマートフォンで多くのことができる
9       例えばスマートフォンで写真を撮ったりメッセージを送ることができる。
10    インターネットは多くの問題を引き起こす。
11    インターネット犯罪に巻き込まれる人もいれば、オンラインゲームに中毒になる人もいる。
12    また、私たちはもはや一生懸命働かない。
13    コピペ機能が私たちを怠け者にしてしまった。
14    従って、ITは私たちの生活を良くしてきた。
15    結論として、いくつか問題はあるけれども、ITは私たちの生活を良くしてきた。

16    ITが私たちの生活を良くしてきたということは確かではない。































































































0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。