2010年7月11日日曜日

Class Supplement (TOEFL Essay, influence of TV on thoughts)

Topic 1 In what way do you think movies and television influence people's thoughts and actions?
An example of a thought process
1) What do movies and television have in common?
trends, celebrities, sponsors, media most people use to get information
2) What do these factors have in common?
control by the industry and/or the government,
influence on the world view of the audience
3) Argument: Movies and television control our thoughts and make our world views convenient for the industry and/or the government.
4) What facts can I provide for this argument?
differences of information and world views/values in different times and places
a. information
smoking – encouraged→discouraged … less smoking scenes … less smokers
b. world views/values
Islamic extremists’ animation ... Americans = villains
… children aspiring to become soldiers
American TV programs … intense media attention to celebrity life
… celebrity-oriented society
difference from other media
less information that is uncomfortable or not interesting to the audience
5) Conclusion: Movies and television programs provide information and values which comply with the status quo, and people tend to think and behave accordingly.


Topic 2 What is the most important or enjoyable class you have ever taken? Why did this class have an impact on you?
1) Recall the most important or enjoyable class that you have ever taken
2) Why do you think so?
lesson content, teacher, atmosphere, key events
3) What impact did it have on you?
interest in the subject, interest in studying, acquired some skills or knowledge which is /are special to you






課題 1 映画・テレビはどのように人の思考・行動に影響を与えていると思いますか?

考え方の例:

1)映画とテレビの共通点は何か?

♦流行 ♦有名人 ♦スポンサー ♦ほとんどの人が情報を得るために使うメディア

2)これらの共通点は何か? 

♦産業・政府による操作 ♦人の世界観の形成に影響

3)主張: ほとんどの映画やテレビは私たちの思考を操作し、産業・政府に都合の良い世界観を形成する。

4)証拠はどんなものがあるか?

→時間・空間の違いによる情報・価値観の違い

   ♦情報の時代による変化 喫煙奨励→批判的 … 喫煙シーン減少 … 喫煙者数減少

♦世界観・価値観の体制による違い

イスラム過激派のアニメ … アメリカ人=悪者 … 兵士志望の子供

米国のテレビ番組 … 有名人の生活の過熱報道 … 有名人志向社会

→他のメディアとの違い

♦視聴者にとって不愉快・関心の薄い情報が少ない

5)結論: 一般的に言って映画・テレビは体制に合わせた情報・価値観を提供し、人はそれに従って考え行動しがち。



課題 2 今までで最も重要だった・楽しかった授業は何で、どんな影響を受けましたか?

考え方の例: 

1)自分にとって重要だった・楽しかった授業を思い出してみる

2)なぜそう思えるのか考えてみる 

♦授業内容  ♦先生  ♦クラスの雰囲気  ♦印象に残る出来事

3)自分に起こった変化を考えてみる

  ♦科目への興味  ♦勉強自体への興味  ♦自分にとって特別な何かを習得

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。